رئيس التحرير
علاء الجمل

مصطفى كامل عن منير الوسيمي: تقاريره فيها بلاوي سودة

مصطفى كامل
مصطفى كامل

كشف نقيب المهن الموسيقية مصطفى كامل، عن سبب تحول الموسيقار منير الوسيمي، للتحقيق، حيث قال خلال مؤتمر صحفي حدد فيه موعد إجراء الانتخابات.

تصريحات مصطفى كامل:

وقال مصطفى كامل:" تجرى الانتخابات في معادها يوم 1 أغسطس، ويتم فتح باب الترشح يوم 11 يونيو، من أجل إعادة فرصة للترشح، في الأول كان بيضغط الوقت عشان الناس اللي ليها نصيب متلحقش، ولكن احنا أكبر نقابة فنية، فقولت حرام أدي مهلة أطول وندي فرصة للمرشحين يلفوا في المحافظات؛ لأن محافظاتنا كتير وفروعنا كتير".

مصطفى كامل ومنير الوسيمي:

 

وأضاف مصطفى كامل عن موقفه الشخصي من الموسيقار منير الوسيمي: "هو نزل من أسبوعين دعم ليا، وكتبت منشور قولت فيه هذا الدعم لا يشرفني ويشرفني دعم زملائي كلهم المحترمين، وانهالت بعدها التعليقات عندي من زملاء بيقولوا إنه متمش محاسبته عن ما تم في الجهاز المركزي للمحاسبات من مخالفات صارخة وطالبوا بالتحقيق معه، ومكنش قدامي فرصة غير إني ألبي طلب الجمعية العمومية".

وتابع: "فعلًا فتحت لهم التحقيق، وبعد منير الوسيمي طلع يسب ويقذف ومعرفش بيعمل كده ليه وبشوف إن ده نتاج طبيعي لأي شخص بيعمل حاجة غلط وميتمش محاسبته، مش عارف بيفكر إزاي، الشكوى المقدمة ضده مرفقة بمستندات بتقارير جهات سيادية زي الجهاز المركزي للمحاسبات 3 سنوات فيهم بلاوي سودة".