رئيس التحرير
علاء الجمل

آخرهم إيهاب صالح.. لماذا لا تستمر شيرين مع مدراء أعمالها؟

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب

فاجأ إيهاب صالح مدير أعمال الفنانة شيرين عبد الوهاب، متابعيها بالأمس، إعلانه عن تخليه عن إدارة أعمالها بعد حفلها أمس بـ جدة بعد شهرين فقط من توليه إدارة أعمالها.

هذا الأمر أثار جدلا واسعا خلال الساعات الماضية، وباتت الجماهير تتسائل عن السر وراء عدم استمرار شيرين مع مدراء أعمالها، سوى شهور قليلة.

شيرين عبد الوهاب وإيهاب صالح:

 

ولم تستمر شيرين مع إيهاب صالح سوى فترة بسيطة، ولكنه أعلن اعتذاره عن إدارة اعمالها من خلال حسابه الرسمي على “تويتر”.

وكتب إيهاب صالح: “جمهور شيرين العظيم ، الحمد لله علي نجاح حفل جدة كما كان متوقعا، وده العادي بتاع شيري في أي حفلة. أجلت الاعلان بالقرار ده لحد بعد الحفلة وحابب أشكركم جدا على كم الدعم الرهيب في خلال الفترة أللى فاتت ليها في المقام الاول و طبعا بعد كدة ليا.. قررنا إن من الافضل لينا إن نحط صداقتنا والعشرة قبل أي حاجة وإني ابتعد عن إدارة أعمالها وده أكيد لمصلحة الطرفين ولينا اسبابنا”.

وأضاف: “مبروك و شكرا يا شيري من كل قلبي ويا رب اكون كنت على قد عدي وكلمتي ليكي انى دايما في ضهرك والحمد لله الدنيا دارت من أول وجديد وتكسري الدنيا حفلة بعد حفلة وخلاص أهو الالبوم على أبواب و متأكد إنه هينجح نجاح غير عادي”.

كما تابع: “فرحان بشكل ملوش وصف بنجاحك ورجوعك بالقوي دي وده إللي اتعودنا علية منك طول السنين دي. أنا كدة كدة دايما موجود زي مانتي عارفة وربنا يديم كل اللي بينا على خير وأسف لو في أي لحظة كنت قصرت معاكي باي شكل”.

وأردف: “أحب اشكر كمان جمهورك اكيد إللي مشوفتش منوا غير كل خير و حب ، شكرا بجد من كل قلبي .. طبعا و اكيد شكر كبير لسيادة المستشار تركي ال الشيخ (أبو ناصر) على كم الدعم الكبير منوا، بمجرد إنه شاف صورة رجوعك للاستوديو و قد إيه كان مهتم ب #شيرين و مقدر قيمتك و تقديرك بشكل يليق بيكي #صوت_احساس_العرب و ده مش غريب علية و دايما في ضهر كل الفنانين العرب كدة كدة. دي شهادة حق لازم تتقال”.

بينما اختتم حديثه: “ربنا دايما يحبب فيكي خلقه و يبعد عنك أي شر بكل أشكاله و يكتبلك السعادة  . أتمنى التوفيق لمديرين الأعمال الجايين و ادعمهم دايما بأي شكل أكيد عشان تفضلي دايما علي القمة.
https://twitter.com/i/web/status/1662942604630130692
 

شيرين عبد الوهاب ونبيل إدوارد:

والأمر ذاته حدث مع مدير أعمالها السابق نبيل إدوارد، حيث أعلنت في شهر مارس الماضي، انفصالها عن مدير أعمالها نبيل إدوارد وتعيين إيهاب صالح بدلا منه.

نبيل إدوارد حينها، أعرب عن اندهاشه ورفض التعقيب على الأمر، سوى بأنه لا يعلم السر وراء حدوث ذلك.

شيرين عبد الوهاب وميمي فؤاد:

 

وفي العام الماضي، أعلن ميمي فؤاد مدير أعمال شيرين عبد الوهاب السابق تخليه عن إدارة أعمالها بشكل مفاجيء، وقال خلال تصريحات صحافية إنه لاتوجد أسباب للانفصال عنها لكن يجب أن تراجع نفسها في العديد من الأمور.

وأوضح أن انفصاله عنها لا يعود لأي تدخلات من أي طرف، لكنه يفضل رفع الحرج عنها، وأنه يتمنى لها كل الحب والتوفيق في مسيرتها، مؤكداً أنها إذا احتاجت إليه ستجده إلى جانبها دائماً.