رئيس التحرير
علاء الجمل

ساموزين يرد على مهاجمي تصريحاته حول الذكاء الاصطناعي

مصر الآن

تحدث المطرب سامو زين عن الهجوم الذي تعرض له حول انتصاره على الذكاء الاصطناعي في عدم معرفة وصوله إلى خامة صوته.

وقال سامو زين لمهاجميه عبر خاصية ستوري على حسابه الشخصي بموقع انستجرام: بما إن في خبر متداول جدًا جدًا في كثير من المواقع وبين الناس واستفز الكثير من أصحاب العلم والمعرفة والتكنولوجي والمخترعين وأصحاب الذكاء الاصطناعي.

وتابع: اتفضلوا وروني إزاي ممكن تعملوا أغنية بخامة صوتي، وأنا أتعهد إني أعتذر قدام الناس كلها وأنشر مقطع الأغنية عندي في السوشال ميديا وتبقوا أنتوا الحكم.

وأبدى سامو زين منذ أيام رأيه في فكرة الذكاء الاصطناعي، حيث قال عبر حسابه بالفيسبوك: ناس كتير بتبعتلي صوتي بأغاني تانية عن طريق الذكاء الأصطناعي.. بصراحة محدش عرف يوصل لخامة الصوت المظبوطة وده حاجة مفرحاني كسبت الذكاء الاصطناعي.. اللهم ولك الحمد ممنوع التقليد.

وكانت آخر أغنية للمطرب سامو زين أغنية دي حبيبتي، والذي طرحها عبر قناته الرسمية على يوتيوب منذ ثلاثة أسابيع، حيث حققت مشاهدات الأغنية مليون مشاهدة حتى الآن، والأغنية من كلمات محمد فتحي، وألحان محمد شحاتة، وميكس وماستر عمرو العزبي، توزيع محمود صبري.


وتقول كلمات الأغنية دي حبيبتي كالتالي: دي حبيبتي وهي كل الناس والدنيا دي ليه تضحك قلبي بيضحك فيها لقيت أجمل إحساس من نظرة عينها لينا كلام في سكوتنا ما بينا بيها لقيت أكتر ما أتمني اللي أنا عايزه لقيته خلاص قلبي أنا اتمني حلم ولقاه كلمه منك بتحلي الحياه مين اللي تبقي في حضنه ومعاه وليكي مايغنيش قلبي بيدوب يادوب