رئيس التحرير
علاء الجمل

الناقدة ماجدة خير الله تهاجم محمد رمضان: عمره ما هيكون زي أحمد زكي

مصر الآن

فتحت الناقدة الناقدة الفنية ماجدة خيرالله، النار على الفنان محمد رمضان، ببرنامج تفاصيل تقديم الإعلامية نهال طايل والمذاع على قناة صدى البلد 2.

وقالت ماجدة خير الله: «محمد رمضان عنده هاجس أنه يبقى زي أحمد زكي، لدرجة تفكيره أنه يعمل قصة حياته، أحمد زكي كان بيطلع مرة ظابط ومرة أخرى حرامي، أو دكتور، أو بواب، ومتنوع في أدواره».

وأضافت: «هل محمد رمضان لديه القدرة في عمل هذا التنوع بهذه الجودة؟، معتقدش حد يقدر يعمل ده دلوقتي، وكل واحد ماسك شخصية ويظل يقدمها حتى تصرخ الناس وتقول كفاية كده».

ماجدة خير الله تهاجم مسلسل سيب وأنا أسيب 


كما هاجمت الناقدة ماجدة خير الله، مسلسل “سيب وأنا أسيب، وقالت: "هنا الزاهد محتاجه تاخد ورش تمثيل لأن أداؤها كله شبه بعض حتى لما بتطلع في البرامج طريقة كلامها شبه بعضها.. هي محتاجه تفهم الشخصية وأبعادها الحاجات اللي مفروض أي فنان يعرفها".

وأضافت:" النجمة منى زكي تمتهن التمثيل قبل هنا الزاهد بـ 20 عاما ورغم أنها من أهم نجمات مصر لكنها تسافر إلى أمريكا لكي تدرس ورش تمثيل وتتابع أفلام وتعمل على نفسها بشكل جيد".

واختتمت:  مسلسل سيب وأنا أسيب به تدني في مستوى الحوار وإدعاء خفة الظل، وهناك سخافة كبيرة بالعمل .. كلام سخيف ميصحش ينفع يتقال على لسان فتاة وده غير لائق وبعدين طول الوقت الأبطال بيشربوا حشيش كأنه مبرر لتلك السخافات".