رئيس التحرير
علاء الجمل

صفاء أبو السعود: بقدم مزيكا ترقّص.. وبناتي مصدر الأمل في حياتي

صفاء أبو السعود
صفاء أبو السعود

تحدثت الفنانة صفاء أبو السعود عن بناتها، موضحة أنهما مانحي الأمل في حياتها قائلة: "بناتي هما مانحي الأمل في حياتي وقبل كدا كان أبويا وأمي واخواتي".

حفل صفاء أبو السعود  

 

وقالت صفاء أبو السعود على هامش حفلها الغنائي بالتجمع الخامس الذي أقيم أمس الجمعة: "المرأة عندها طموح  والست عندها طاقة واللي بتربي عندها طاقة واللي بتطبخ في البيت ست عندها طاقة".

تصريحات صفاء أبو السعود 

 

وأوضحت صفاء أبو السعود أنها تفضل المزيكا التي تفرح، موضحة أن هناك نوع من الممكن أن يحزن: "في نوع من المزيكا ممكن يخليكي تقعدي في سريرك تبكي طب ليه طيب ما أنا ممكن اديكي حاجة تخليكي فرحانة وعايزة ترقصي".

وكشفت صفاء أبو السعود عن رأيها في الذكاء الاصطناعي، قائلة:" أنا بحب كل ما هو حديث وكل تقدم بحاول اتعامل معاه ولو في أغنية بالذكاء الاصطناعي فيها صوتي ومش عجباني هرفضها طبعا، ولكن الذكاء الاصطناعي مش شرط يبقي في الغناء ممكن التقنية دي تساعد شخص مش قادر يتحرك".

وقالت صفاء أبو السعود على هامش حفلها الذي أقيم مساء الجمعة بمنطقة التجمع الخامس: "ما ينفعش أعمل حاجة نجحت بفضل ربنا وأرجع أعملها تاني لكن ممكن أعمل حاجة تاني بنوع مختلف".

وأضافت: "خلال الفترة المقبلة أحضِّر لعمل فني جديد بمناسبة مختلفة إن شاء الله تعجب الجمهور".

وقالت صفاء أبو السعود: وجودي مع كل الأجيال لحد دلوقتِي كرم من عند ربنا، ومفيش حاجة اسمها الست مكانها المطبخ فيه إنسان شاطر ومتجدد.

وكشفت صفاء أبو السعود عن ذكرياتها مع الثانوية عامة قائلة: أنا جبت 70 في المية.