رئيس التحرير
علاء الجمل

بعد اعتزاله الغناء.. خالد الفايد: هكون المؤذن الأول في الوطن العربي

خالد الفايد
خالد الفايد

كشف المطرب المعتزل خالد الفايد، عن أمنيته في أن يكون هو المؤذن الأول على مستوى الوطن العربي، موضحاً أنه سيشارك في مسابقة لكي يفتخر به الوطن العربي، بعدما قرر اعتزل الغناء بشكل نهائي.

تصريحات خالد الفايد 

وكتب خالد الفايد منشورًا خلال حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، قائلا:" إن شاء الله هكون المؤذن الأول في الوطن العربي، وهاخد المسابقة والوطن العربي كله هيحتفل معايا، ظني في الله أنه هيكرمني".

أزمة خالد الفايد وهاني محروس 

أعلن الفنان الشاب خالد الفايد، انتهاء الأزمة بينه وبين المنتج هاني محروس، حيث نشر خلال صفحته الشخصية على موقع التواصل الإجتماعي فيس بوك، قائلا: "الموضوع بيني وبين استاذ هاني محروس اتحل وان شاء الله مفيش اي حاجه وشكرا جدا لاستاذ هاني انه تفهم الوضع وقال مفيش حاجه خلاص ومش هعمل اي حاجه وربنا يقدم الخير".

وأضاف خالد الفايد: "وان شاء الله اكون في مصر خلال ايام ، وشكرا بجد ان صوتي وصل ولقينا حل مع استاذ هاني محروس وشكرا للاستاذ سيد حجاج علي تدخله وحصل خير يا شباب، وانا خلاص همسح البوستات اللي فاتت ".

وتابع؛"ادعولي ربنا يثبتني علي طريق الحق وان شاء الله ف مصر لما انزل بيتي مفتوح لاي حد من اهلي وحبايبي اللي وقفوا جمبي ودعموني، وان شاء الله اسجل القران الكريم كامل بصوتي قريبا وانزله عندي.. الحمد لله رب العالمين، والله بحبكم في الله ويشهد الله علي ما في قلبي من محبه ليكم".