رئيس التحرير
علاء الجمل

رانيا يوسف: أنا مش بتاعة فلوس.. ولو عاوزة أتجوز راجل غني هعمل ده في ربع ساعة

رانيا يوسف مع بسمة
رانيا يوسف مع بسمة وهبة

تحدثت الفنانة رانيا يوسف، عن تفاصيل زيجاتها، وتطرقت إلى تفاصيل الزيجة الثانية، موضحةً أنها كانت تحت ضغط الناس ولم تسأل عليه.

وأضافت يوسف، خلال حوارها مع الإعلامية بسمة وهبة، مقدمة برنامح "العرافة"، على قناة المحور: "حدث ذلك في عام 2011 كانت ظروف البلد صعبة، وكنت بمفردي، كنت أعيش مع بناتي، وحدثت مشكلات مع محمد مختار ولم أجد شخصا يحميني".

وتابعت: "لما تزوجت للمرة الثانية كنت شايفاه ولد كويس أوي، كل جوازاتي التلاتة مكنوش أغنياء، محمد مختار رجل مستور مش غني، ولحد دلوقتي لو عاوز أتجوز حد غني هتجوز أغنى حد في الوطن العربي بعد رُبع ساعة، أنا مش بتاعة فلوس".

كما أكدت رانيا يوسف، أنها وقعت على ورقة تلزمها بعدم الحديث عن تفاصيل الصلح والعلاقة مع طليقها محمد مختار، قائلا: "اللي عمل الورقة دي فريد الديب رحمه الله، وذلك من أجل الحفاظ على مصلحة بناتي، كمان هو وقع على ورقة أخرى لضمان حقوق البنات، علاقته ببناته تحسنت إلى حد ما، بناتي تعبانين رغم توقيع الصلح، كنت متوقعة إن الحياة هتبقى متحضرة أكتر من كده، لكن ده محصلش".

وواصلت: "عيطت كتير، لكن خلاص دموعي نشفت، اتعودت على المشاكل وإني أواجه لوحدي واتعودت إني أكون قوية عشان بنتي".

وأشارت الفنانة إلى أنها تمنت لو لم تتزوج في المرتين الثانية والثالثة، معبرة: "هناك زملاء فشلوا في 7 زيجات، الزيجة الثانية والزيجة الثالثة حصلت لظروف خاصة جدا، عندما انفصلت عن مختار خفت على سمعتي ومن كلام الناس وكنت لسة صغيرة وكان في إلحاح وضغط من المجتمع، ووقفت عداد الجواز عند الزيجة الثالثة".

موضوعات متعلقة