رئيس التحرير
علاء الجمل

مفيش احترام.. كريم فهمي يوجه رسالة للساخرين من اعتزال ميرهان حسين

كريم فهمي
كريم فهمي

هاجم الممثل كريم فهمي، الساخرين من قرار الفنانة ميرهان حسين، باعتزالها الفن عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام، مؤكدا  أن الإنسانية أهم من أي إفيهات.

رسالة كريم فهمي:

وكتب عبر فيسبوك: ممثلة  قررت الاعتزال نتيجة إحباط أو أي شئ ما ، بعض الناس علي السوشيال ميديا  استظراف وإفيهات عليها وقرف  ومفيش احترام مشاعر حد.. الإفيه أغلي من الانسانية.. وحشين وحشين أوي.

اعتزال ميرهان حسين:

وكتبت ميرهان حسين في رسالتها عبر إنستجرام: "إجازة مفتوحة من السوشيال ميديا والمكالمات والالتزامات والمجاملات والتواجد  من أجل الآخرين.

وأضافت: مش هاكون موجودة لا عايزة حاجة من حد ولا حد يعوز مني حاجة..واللي زمان أنا عيشته لغيري أنا دلوقتي هعيشه لنفسي".

وتابعت: "لا عايزة تقدير لا في شغل ولا في حياة ولا صحاب ولا حبايب ولا معارف ولا حاجة تستاهل ولا حد يستاهل.. اللي بيحبوني شكرا وكتر خيرهم.. واللي مبيحبونيش شيلوني من حساباتكم لحد ما أقدر أواجه الحياة الظالمة تاني".

وأردفت: "تعبت..وأشعر بعدم التقدير لشخصي ولموهبتي، ولم أعتد البقاء في مكان ومع أشخاص لا تقدرنى.. لذلك اعتزل".

وتابعت: بعدما قدمت العديد من الأدوار التي لا تشبهني ولا تشبه موهبتي ولا تستغل أدواتي كـ فنانة ممثلة محترفة وحصلت على العديد من ورش التمثيل، وأملك القدرة على التقليد بالأداء الصوتي والشكل والهيئة والملامح التي أجيد رسمها على وجهي بالمكياج والشعر دون مساعدة من أحد وبنفسي فقط بأبسط الإمكانيات وأصور بنفسي وأعمل مونتاج بنفسي.

واختتمت: وذلك لأعرض عمل مبدع بشهادة الجمهور الذي التقيه في الشارع والمول وكل مكان ليقولوا لي انتي مظلومة والله احنا نفسنا نشوفك في أعمال أكتر مناسبة لموهبتك الكبيرة.