رئيس التحرير
علاء الجمل

بعد انفصاله عن رانيا يوسف.. محمد مختار يكشف تفاصيل علاقته الغرامية الجديدة

محمد مختار ورانيا
محمد مختار ورانيا يوسف

كشف المنتج محمد مختار، طليق النجمتين رانيا يوسف و نادية الجندي، عن ارتباطه بسيدة خارج الوسط الفني منذ 3 سنوات ولم يتم الزواج حتى الآن بسبب مشكلة هو السبب فيها، قائلا: "أنا في اللحظة دي بحب واحدة خاطبها بقالي أربع سنين وبحبها حب جنوني وزعلانة مني دلوقتي".

وأضاف مختار، خلال حواره ببرنامج "حبر سري"، مع الإعلامية أسما إبراهيم، على قناة القاهرة والناس، أنهم لم يتزوجوا حتى الآن ومختلفين في مسألة هي صاحبة الحق فيها بنسبة 100%، متابعا: "إحنا سايبين بعض بقالنا سنة وأوحش حاجة في حياتي مضايق منها إني أنا أفتقدها".

واستكمل: "السيدة اللي أنا مرتبط بها هي مصرية وسيدة أعمال وفرق السنة بنا 25 سنة، بينما الفرق بيني وبين رانيا يوسف 17 سنة فقط والحاجات دي مش بتفرق معايا خالص".

تصريحات محمد مختار عن رانيا يوسف

وكشف المنتج محمد مختار، عن توزيعه ممتلكاته في حياته على بناته من زوجاته وشقيقهم عمر، قائلا: "وزعت ممتلكاتي على بناتي وأخوهم عمر من دلوقتي وأنا لا أملك شيء وهما حاليا بياخدوا حقوقهم والفلوس اللي سايبها جيدة".

وأضاف أن علاقته ببناته جيدة ويمتلك أوراق رسمية مكتوبة في عقد مع المحامي الكبير الراحل فريد الديب بما أنفقه على بناته من رانيا يوسف، معلقا: "أنا حاليا مستور أكثر بما أمتلكه من أهلي، والأفلام كانت بتصرف بجنون وبتحقق إيرادات جنونية ولكن المصاريف كانت جنونية برضو".

وتابع: "كل اللي اطلب مني عشان البنات عملته ودفعت مدارسهم ومصاريف أكلهم وشربهم وحياتهم قبل القضايا وبعدها ودخلنا فترة في عملية عناد، والأب بعد القوانين الجديدة ملوش لازمة في التربية وهو فلوس بس وأولادي اتنقلوا من مدرسة لأخرى ومعرفش حاجة".

وذكر أنه ورانيا يوسف قررا عقب انفصالهما ألا يعودا مرة أخرى ولم يكن طرف واحد منهما هو المصر على عدم العودة، موضحا أن كل ما حدث أنه طالبها بالتريث قبل الطلاق وأصرت، وخلال إجراء مراسم الطلاق أمام المأذون كانت تبكي بغزارة.

وزاد على حديثه، أن رانيا يوسف لم تكن سعيدة بعد قرار انفصالهما، قائلا: "خلال وجود المأذون كان في عياط وبكاء وطلعت من أمان جامد وكانت مضايقة مش مبسوطة بعد الطلاق".

وتابع: "أول لما اتطلقنا كنا أصحاب جدا لمدة أربع سنين، وهي في الجوازة التانية جالها واحد بعد كل أصحابها اللي حوليها ولعب عليها لحد ما قفشت الحكاية وأثر عليها جامد ومن هنا حصلت المشاكل بينا ومكنتش حابب كده".