رئيس التحرير
علاء الجمل

كريم فهمي: رحمة أحمد قالتلي أول يوم رمضان منمتش من العياط

رحمة أحمد في دور
رحمة أحمد في دور مربوحة

كشف النجم كريم فهمي، خلال ظهوره في برنامج "أنا والقناع"، عن سبب دفاعه عن رحمة أحمد ضد الانتقادات التي وجهت لها في بداية رمضان بعد عرض حلقات "الكبير أوي 7" الأولى.

كريم فهمي يرد على الهجوم ضد رحمة أحمد 

وقال كريم فهمي: "أنا مكنتش اتفرجت على أول حلقة فلقيت هجوم غير مبرر وقلت لا دي عاملة كارثة. دخلت اتفرجت ووالله العظيم لقيت نفي اللي عملته في الكبير 6 وكان الناس بتسقفلها. هل دة طبيعي؟ أنا دخلت اتفرجت عليها وضحكت ومليش دعوة هما شايفينها ازاي بس هي مش مضايقاني للدرجة دي".

رحمة أحمد تتأثر بإنتقادات الجمهور 

وأوضح كريم فهمي تأثر رحمة أحمد بالهجوم عليها قائلًا: "أنا كلمتها في التليفون وأنا معرفهاش ورغيت معاها كتير وقلتلها مش هعمل نفسي بنظر، قالتلي أنا عايزة أقولك إن في أول يوم رمضان منمتش من العياط. هل دة طبيعي؟".

رحمة أحمد في دور مربوحة

 ودافع الفنان كريم فهمي عن رحمة أحمد بعدما تعرضت للهجوم من حملة ممنهجة في منشور على "فيسبوك" قرأ: "اللجان مرعبة. لو مش قادر خلاص، ادفع عشان اللجان تشكر فيك بس أمانة عليك بلاش تأذي ممثل أو ممثلة في رزقه .. اتنافسوا بشغلكوا مش بلجانكوا".

وشارك الفنان كريم فهمي كضيف شرف في دراما رمضان 2023، حيث ظهر في رمضان 2023 في الحلقة الأولى من مسلسل "سره الباتع" في دور والد "حامد" أحمد فهمي، وكذلك ظهر كضيف شرف في مسلسل "الكتبية 101" وقدم دور الضابط عاصم محمد عصام.

مواعيد عرض مسلسل الكبير أوي الجزء السابع 

ويعرض مسلسل "الكبير أوي 7" عبر قناة On وقناة art بالإضافة إلى منصة Watch It، في المواعيد التالية:
موعد العرض الأول: الساعة 6:15 مساء.
موعد الإعادة الأولى: الساعة 12:30 بعد منتصف الليل.
يعرض مسلسل الكبير أوي على قناة حكايات الساعة 6:10 بعد أذان المغرب مباشرة.
موعد الإعادة الأولى: الساعة 12:30 بعد منتصف الليل.
موعد الإعادة الثانية: 6:30 صباحا.
موعد الإعادة الثالثة: الساعة 12:30 ظهرا.