رئيس التحرير
علاء الجمل

«كمل يا سيسي وشعبك معاك».. هشتاج يتصدر تويتر لدعم الرئيس

«كمل يا سيسي وشعبك
«كمل يا سيسي وشعبك معاك».. هشتاج يتصدر تويتر لدعم الرئيس

شهد موقع التواصل الاجتماعي «تويتر» آلاف الرسائل لتأييد ودعم وحب الرئيس عبدالفتاح السيسي من قبل المصريين عبر حساباتهم الشخصية لاستكمال مشواره في البناء والإصلاح.

وتصدر هشتاج «كمل يا سيسي وشعبك معاك» موقع "تويتر"، وعبر خلاله المغردون عن دعمهم للرئيس عبدالفتاح السيسي، وأشادوا بحجم الإنجازات التي تتم في الجمهورية الجديدة، موجهين الشكر للرئيس السيسي لإنقاذهم من جماعة الإخوان و جهوده لخروج مصر من النفق المظلم إلي النور.

وقال أحدهم: ‏"‏‏‎هتفضل قائدنا يا واخد بإيدنا على بر الأمان، لحقت السفينة  بمحمد و مينا من إيد الإخوان، حلفت بدينك   بلدك في عينك مهما كان،  كمل مشوارك  الشعب اختارك طول الزمان ، كمل يا سيسي وشعبك معاك".

وغرد غيره: "‏‏‏‏احنا مش بنطبل احنا يدوب بنحاول نقول اللي عمله ومش ملاحقين بيشتغل ليل ونهار شغله واضح للعين يجعلك تشعر بالفخر والانبهار، شوفوا انتوا عملتوا ايه وهو عمل ايه.. شوفوا انتوا مين وشوفوا احنا مين، اللي انتوا عاوزين تعملوه عملنا فيكوا من سنين،‎ كمل يا سيسي وشعبك معاك".

وأضاف آخر: "‏‏‏والله كفاية إنه خلصنا منكم ي مدعين الدين يا منافقين كفاية إنه رجعلنا بلدنا من ايدين النصابين الجرابيع كفاية إنه خلصنا من المناظر دي".

وتابع غيره: "‏مصر بلد الأمن والأمان وملاذ للجميع المشردين من الدول العربية اللي تدمرت وانتوا عايزين تدمروها لا عيب عليكم لا أفراد ولا دول ولا عصابات ولا إرهاب يقدر يزعزع امن مصر لأن مصر في رعاية الله تحيا مصر‎".