رئيس التحرير
علاء الجمل

"تمزق" في يد داليا البحيري بعد سقوطها في عرض مسرحية "سيدتي أنا"

داليا البحيري
داليا البحيري

كشفت الفنانة داليا البحيري عن إصابتها بتمزق في صباع الإبهام، خلال عرضها مسرحية سيدتي أنا، ما أدى إلى نقلها للطوارئ بأحد المستشفيات، لإتخاذ الإجراءات الطيبة اللازمة.

إصابة داليا البحيري 

وكتبت داليا البحيري عبر حسابها على انستجرام: "حادثة صغيرة على ماقسم كده اختل توازني على المسرح ووقعت واقعة جامدة حبيتين.. نزلت بكل حملي على إيدي وحسيت برجة جامدة في دماغي.. وجع رهيب إيدي ورمت قلت بس أنا اتكسرت كملت العرض الحمد لله وطلعت على الطوارئ هوب إشاعة هوب الحمد لله مفيش كسر بس في مزق في وتر الإبهام أدى إلى أن العضمة اتحركت من مكانها يا ختي".

صورة من الاشعة


وأضافت داليا البحيري: "فكل ده تمام وألف حمد وألف شكر إنها بتيجي على قد كده.. المشكلة بقى يا جماعة في إني اكتشفت إني مش عارفة اعمل أي حاجة بمعني أي حاجة من غير الصباع ده.. لا عارفة البس ولا اقلع ولا افتح ازازة المايه مش عارفة اشيل حاجة مش عارفة افتح باب العربية ومش عارفة أسرح شعري ولا أغسل وشي ولا أي حاجة.. وكمان مش عارفة اعمل scroll مش عارفة اعمل like.. آه والله الـ Like بتوجعني جدا.. بس برضو الحمد لله دائمًا وأبدًا.. ما يقع إلا الشاطر".


وكانت قد أعربت داليا البحيري عن سعادتها بعد فوز مسرحية سيدتي أنا التي تلعب بطولتها بأربع جوائز من المهرجان القومي للمسرح، وهي: جائزة أفضل مخرج وأفضل ديكور وأفضل أزياء وأفضل أشعار.

أعمال داليا البحيري 


تستعد داليا البحيري طرح فيلم أولاد حريم كريم يوم 30 أغسطس الجاري، مع الفنان مصطفى قمر وبسمة وعلا غانم وريهام عبد الغفور.