مصر الآن
رئيس التحرير
عصام كامل

هالة سرحان تنفي اعتزال الزعيم وتؤكد: شريف عامر محترم لأنه مركبش التريند(فيديو)

هالة سرحان
هالة سرحان

ردت الإعلامية هالة سرحان، على الهجوم الذي تعرض له الإعلامي شريف عامر، بشأن حواره مع الزعيم عادل إمام، وذلك بعد الحديث الذي دار بينه وعادل إمام، في عيد ميلاده على الهواء.

هالة سرحان تنفي اعتزال الزعيم

وقالت هالة سرحان، خلال لقائها ببرنامج et بالعربي: شريف عامر من أكتر الإعلاميين احترامًا والتزامنًا ونموذج فاضل لهذه المهنة، كان سعيدا إن عادل إمام  بيرد عليه.

وأضافت: بالنسبة لأخبار الزعيم، فهو طبعا معتزلش دا أسطورة كبيرة، وكل ما أروح بلد الجاليات العربية والجمهور العربي، بيوصوني أسلم عليه، فطبعا معتزلش، لو الزعيم هيعتزل فهل أم كلثوم اعتزلت؟، احنا لدلوقت بنسمعها في التلفزيونات ونتمتع بيها.

هالة سرحان: السوشيال ميديا فيها أمراض

وتابعت هالة سرحان: أنا كتبت عبر حسابي الشخصي بموقع تويتر، برافو شريف عامر، لأنه هو كان مشاهد بسيط، سعيد إنه بيكلم الزعيم وذكاؤه إنه لم يركب على الزعيم، مثل المذيعين بتوع دلوقت اللي يهمهم الترند فقط مش مهم الضيف، ولو أنا لو مكانه هسيب الزعيم يتكلم.
https://www.instagram.com/reel/CsqRre2AG0Q/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==
كما أعربت هالة سرحان عن استيائها من السوشيال ميديا، وأنها تحمل العديد من الأمراض، معلقة: السوشيال ميديا فيها أمراض، وبتعمل قيمة للشخص الذي أصبح بلا قيمة.

أزمة شريف عامر وعادل إمام

وكان فاجأ عادل إمام، الإعلامي شريف عامر على الهواء مباشرةً، إذ قال: إنت بتضحك ليه.. لسه قولنا حاجة، إنت بتضحك ليه، مين ده.

وأعرب الإعلامي شريف عامر عن سعادته الشديدة لمداخلة الزعيم عادل إمام ببرنامجه، حيث قال: هسكت خالص من الفرحة، وإنت مش عارف قيمتك عند الناس إيه، وانت السبب في إني علمت بنتين من بناتي عربي، وكنت بأخذ إجازة عشان أروح أفلامك في السينما.

ورد الزعيم عادل إمام، خلال مداخلة هاتفية ببرنامج يحدث في مصر للإعلامي شريف عامر، ممازحًا: لا قولي أنتِ قيمتي عندكم إيه، عايز تقولي إنك ابن ناس وبناتك ميعرفوش عربي.