رئيس التحرير
علاء الجمل

"حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا هالة".. بسمة بوسيل تكشف سبب طلاقها من تامر حسني

بسمة بوسيل وتامر
بسمة بوسيل وتامر حسني

كشفت المغربية بسمة بوسيل، طليقة الفنان تامر حسني، عن سبب الإنفصال، حيث أعربت عن عضبها من مديرة أعمال زوجها، مؤكدة أنها السبب الأساسي في طلاقها والد بناتها.

سبب إنفصال بسمة بوسيل وتامر حسني 

نشرت بسمة بوسيل خلال خاصية استوري عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، صورة لطليقها تامر حسني مع مديرة أعماله هالة عمر، من حفل زفافها، وعلقت: "حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا هالة".

وأضافت بسمة بوسيل: "احترام العشرة، بيبتدي بإحترام مشاعر غيرك، بالذات لو كان سبب رئيسي في خراب بيتك، وهدم حياة أولادك، إلغاء متابعة إلى الأبد".

وصُدم الجمهور من الاستوري الخاصة ببسمة بوسيل، بعدما خرجت عن صمتها، وأوضحت أن مديرة أعمال زوجها الفنان تامر حسني بسبب رئيسي في انفصالهم.

تامر حسني يحيي حفل مديرة أعماله 


وجاء ذلك، بعدما أحيى تامر حسني حفل زفاف مديرة أعماله، ونشر فيديو عبر حسابه الشخصي على انستجرام من حفل زفاف هالة عمر،: "لـ كل اللي بيسأل عن وجة القرابة بيني وبين العروسة الجميلة دي، شايف اسأله كتير انا هحكيلكوا، هي اسمها هاله عمر عرفتها كانت بنت من الفانز صغيرة ومن المقاتلين والمدافعين عن تامر على الانترنت ومن كتر دفاعها عني لفتت نظري ومرة رديت عليها شكرتها".

وتابع تامر حسني: " لما سافرت إسكندرية في الوقت ده لقيت بنت صغيرة اوي بتعيط وبتجري عليا فا وقفتلها وفكرتني بنفسها وفضلت تعيط وتقولي احنا معاك ولازم تكمل عشان كنت بتحارب جدًا في بداياتي فا اتصدمت أن اللي بتقول كده بنت صغيره كده والمجهود ده كله اللي عاملاه بنت صغيره عندها 14 سنه".


تامر حسني وهالة عمر


وأضاف تامر حسني: "وقتها كانت السوشيال ميديا لسه بتطلع وكنا في شركتنا بندور على شركة كبيرة تمسكلي السوشيال ميديا لحد ما قولتلهم أنا مش عايز شركة كبيرة أنا عايز البنت الصغيرة دي هي اللي تمسكها فضلوا يقنعوني أن كده مش صح ولازم أكتر حد خبره يمسكها وأنا قولت لا لازم أكتر حد بيحبني هو اللي يمسكها وأنا واثق أن طاقة الحب مفعولها أقوى من طاقة المحترف بلا حب".

وأستكمل: "فعرضت عليها تشتغل معايا وهي في السن ده مصدقتش طبعًا ومن ساعتها وهي اللي ماسكه كل شغل الميديا الطفلة الشاطرة اللي كبرت دلوقتي قدامكم هاله عمر، أما بقى عريسها العسل ده اسمه عمرو طلب أديها مني أنا عشان والدها ووالدتها توفاهم الله".


تامر حسني عبر انستجرام
وأختتم تامر حسني حديثه قائلًا: "ومن اللحظه دي اتحولت هاله لبنتي الكبيرة بجد اللي بتتجوز دلوقتي قدامي وبسلمها لعريسها بنفسي وبغني في فرحها، معرفتش ارد على كلامك عني في الفرح يا هالة رديت دلوقتي هنا ربنا يكرمك ويسعدك مع جوزك الجميل المحترم اللي هيكون ضهرك وسندك ويكمل معاكي مشوار حياتك مع اولادكم الجُمال بإذن الله".